Propostes de jocs.

El confinament s’allarga i no sabem quan serà la fi. Encara menys per als infants, que van ser els primers en quedar reclosos a casa i tot apunta que seran els últims a recuperar la normalitat per la seva potència propagadora dels virus.

Jugar és molt important en el desenvolupament de l’infant. I més encara si ho fem en família. El joc l’empeny a explorar, descobrir, conèixer, experimentar, assajar i interactuar amb objectes i persones del nostre entorn, posant en marxa habilitats i capacitats que ja estan adquirides i desenvolupant-ne de noves. “Jugar no és perdre el temps, significa activar un munt de capacitats que els porten a l’aprenentatge continu i, encara més important, per a tota la vida.

 

JOC EXPERIMENTAL

– Panera dels tresors (materials diversos i quotidians que posin en joc els sentits)
– Safates d’experimentació amb aliments (pasta, farina, llegums, etc.), aigua, gel, elements de la natura, etc.
– Experimentar amb la llum i la foscor: jocs d’ombres, leds, lots, papers de colors, etc.
– Imans
– Joc amb miralls
– Pots per descobrir olors

JOC SIMBÒLIC

– Imitació del món adult
– Històries inventades
– Disfresses
– Ninots i nines, vehicles, etc.
– Fer màgia (fent aparèixer objectes dins d’una capsa)

JOCS DE MOVIMENT

– Guerra de coixins
– Jugar al corre-cuita
– Gimcana amb materials de casa com taules, cadires, mantes, coixins, etc.
– Dansa
– Cançons amb moviments
– Jocs d’equilibri
– Activitats de precisió: agafar pompons amb pinces, apilar objectes, construccions, encaixar objectes dins d’un contenidor

JOCS DE CONTACTE

– Massatges amb les mans o elements com plomes, pilotes, pinzells, suaus, etc.
– Moixaines i jocs de falda
– Carícies i pessigolles

LITERATURA

– Contes
– Titelles
– Poemes
– Rodolins
– Endevinalles
– Frases fetes
– Representacions de teatre

 ARTS PLÀSTIQUES

QUÈ? Pintura, colors, ceres, guixos, aquarel·les, plastilina, fang, pasta de sal.
COM? Collage, composicions, estampació, etc.
AMB QUÈ? Paper, cartró, fusta, roba, pedres, petxines, palets de fusta, etc.

MÚSICA

– Cantar i escoltar cançons
– Fer caixes de música (col·locar dins la caixa elements que es relacionin amb la cançó)
– Tocar instruments
– Crear instruments amb materials quotidians

ACTIVITATS QUOTIDIANES D’AUTONOMIA

– Vestir-se i desvestir-se
– Menjar amb coberts (un aprenentatge dels més petits)
– Pelar alguna fruita
– Parar la taula
– Recollir
– Netejar
– Cuinar
– Rentar-se les mans

MEDI NATURAL

– Observar per la finestra el temps que fa
– Escoltar sons, per exemple, dels ocells, del vent, etc.
– Observar la lluna i les estrelles
– Sortir al balcó o al pati/jardí

 

Hi ha un comentari

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s